Wednesday, January 26, 2011

Kõlapaela eeltööde uus süsteem


Esimene, mis ma Nauhoja'st teen. Suured tänud Yrme'le, kes aitas mustrit kohandada, sest viie auguga kõlasid mul tõesti pole.
Siia läksid siis mu esimese satsi lõngad (osa neist, vähemasti.)
Aga kirja tahtsin panna hoopis meetodi, kuidas ma seekord ära hoidsin susapusa tekkimise - mõõtsin kõla kaupa lõngad välja, panin kohe kõlasse ära, heegeldasin sõrmede vahel tagant kokku ja sättisin karbi najal seisma. Ja nii kuni lõpuni - siis sidusin tagumist otsa pidi paela akna külge, harutasin ükshaaval (kõla kaupa) lõngad lahti, keerasin nad järjest uksenupu ümber, kuni lõpuks oli mul üks sirge paks hulk lõnga, võtsin kõik lahti ning heegeldasin näpuvahel kuni sobiva kohani - päästsin lahti, sidusin õiget pidi kokku ja saigi rahulikult kõlatama hakata. Aega läks isegi vähem kui muidu ja mingit segadust ei tekkinud.

Tundub, et olen enese jaoks süsteemi leidnud.

Täna tahaks selle ära lõpetada, tegelikult - natuke üle 2 m teha, ple ju hullu.

Tulevikumuusika on 7 m (mitmes jupis) pooka Stu'le, miskist erilisest raamatust pärinevate mustrite järgi ja hästi peenikese lõngaga.

No comments: