Saturday, January 29, 2011

Lõnga mäkerdamine, vol III


Asi algas sellest, et sain ema käest pool pakki korralikku hibiskuse teed. No sellist, mis tõesti-tõesti punaseks läheb. Tume-tume lillakaspunaseks.

Täna võtsin siis eelmisest korrast ülejäänud ühe vihi valget lõnga ja kaks umbmäärast värvi vihti, ning torkasin peitsi alla.
Seni keetsin ise tunnikese oma hibiskuseteed suures potis. Värv oli küll ilus.
Peitsitud ja soodase veega loputatud ning KORDUVALT PUSERDATUD lõngad läksid potti, ja seal nemad elasid. Ca 50 min pärast sikutasin esimese vihi välja. See on see parempoolne.
Teised kaks jäid veel edasi, siputasin soola ka potti ja lasin veel nii pool tunnikest olla, siis keerasin tule alt ära ja jätsin jahtuma. Kui vesi oli lihtsalt soe, mitte enam keev, võtsin ühe vihi välja. See on see vasakpoolne.
Kolmas istub veel potis, kavatsen ta alles homme välja võtta ja vaadata, mis temast saanud on.

Tulemustega olen igastahes rahul - toonid on ilusad, piisavalt erinevad, lillakaga olen eriti rahul.

Ja ootan kannatamatult uut kuud, et teada saada, kuidas on mu finantsiga ja kas saab Saksamaalt košenilli jms tellida.

Tarbatu rahvas peab plaani veebruari lõpus-märtsi alguses Raasikut rünnata - ma ka pundis. Tuleb eesti maavillast osta (kahjuks neil kõik jämeduses 8 - 6/2 oli NII mõnus kõlatamise lõng), siis on, mida värvida.

2 comments:

Anonymous said...

Sul see mäkerdamie tuleb väga sujuvalt välja. Mina nii osav näiteks ei ole. Seega kui on vaja tean kuskohast saab abi ;)

Di said...

No niipalju kui tean, niipalju võin ka õpetada. Oma vigadest olen igastahes juba õppinud. (Näiteks et apteegist ostetud madarapuruga, mis juuri üldse ei sisalda, ei lähe mitte miski punaseks - ega ka väga miskit muud värvi.)

Aga kuule, ega sul seal Itaaliamaal košenilli müüda? Need on need kaktusetäid, millega saab asju roosa-puna-lillaks värvida.